10 stappen om dé expert in jouw vakgebied te worden!


 

Als je een expert wilt worden moet je doen wat jouw passie is. “Zou je morgen nog hetzelfde doen, ook al werd je er niet meer voor betaald?” Als jouw antwoord ‘ja’ is, ben je de juiste weg ingeslagen.

Dé expert worden is geen ‘Word snel rijk’-methode. Je moet volhouden en doorgaan. Nooit walking my talkopgeven! Experts worden niet geboren. Je maakt de beslissing er één te worden. Je stelt een doel en dan werk je ernaar toe.

Als jij dé expert wilt worden moet je weten waarom je doet wat je doet. Wat is jouw boodschap? Wat wil jij dat mensen over jou weten? Jouw boodschap is een manier om jouw product te leveren aan jouw klanten. Mensen kopen jouw boodschap. Ze moet raken, tot tranen toe bewegen of een lach op je gezicht brengen.

Walk your talk! Teach what you live, don’t live what you teach.

 

Dit zijn de 10 stappen die jouw brengen tot dé expert in jouw vakgebied:

1)      Kies jouw onderwerp

Wat weet je waarmee je een ander kan helpen? Wat is jouw passie en zou je morgen nog doen, ook al zou je er niet voor betaald worden? Een passie volgen en uitdragen drijft in de eerste plaats jezelf. Je hebt een reden om te doen wat je doet.Het kan niet anders dan dat je vroeg of laat mensen ontmoet die jouw passie delen en volgen.

 

2)      Kies een doelgroep

Er is een verschil tussen wie wat aan jouw oplossing heeft en met wie je wil werken. Als je iets aanbiedt zullen er altijd een hoop mensen zijn die wat aan jou product of dienst hebben. Maar vraag jezelf af of je ook met iedereen wil werken? Door te focussen op een doelgroep die jou ligt blijf je in lijn met jouw doelen.

 

3)      Wat zijn de behoeften van jouw doelgroep?

Dit kan je alleen maar te weten komen door het hen persoonlijk te vragen. Als je weet wat ze willen kan jij hen helpen om van A naar B te komen.

 

4)      Wat is jouw ETR?

ETR staat voor Earn The Right. Expert zijn moet je verdienen. Wees authentiek. Wees jezelf. De wereld staat niet te wachten op een kopie. Laat jezelf zien. Dat is waar mensen voor kiezen.

Je bent de expert omdat je weet waarover je praat. Jouw kennis is niet uit de lucht gegrepen maar rust op eigen ervaring en grondig onderzoek. Wees transparant.

 

5)      Geef een oplossing voor een probleemsolutions

Jouw product slaat een brug tussen het probleem van jouw doelgroep en de oplossing van het probleem. Als mensen door jou komen tot de oplossing hebben ze jou nodig. Je bent onmisbaar geworden.

 

6)      Maak een website die klanten aantrekt en een community maakt

Je wilt een website die prospects aantrekt en hen omvormt tot betalende klanten. Jouw website is het uithangbord van jouw bedrijf. Jouw bedrijf ben jij. Door vragen te stellen en een ‘call to action’ maak je een community waardoor mensen terug komen.

 

7)      Doe de marketing van jouw product

Je wilt overal zijn! Maak video’s en plaats ze op YouTube. Stuur een nieuwsbrief, maak een blog en laat van je horen. De dag van vandaag kan je er niet naast kijken.. Social media is everywhere!

 

8)      Zoek partners om jouw boodschap uit te dragen

Je kan het niet alleen. Als expert moet je op zoek naar andere experts waarmee je een win-win-win situatie kan creëren. Een win voor jezelf, een win voor de ander en een win voor jouw klanten.

 

9)      Geef GRATIS!free stuff

Geef, geef, geef. Geef gratis voor je hen tot klant maakt.

 

10)   Focus!

Focus op 3 dingen en maak ze tot het allerbelangrijkste in al wat je doet!

– Waarde: Geef kennis waar mensen achteraf iets aan hebben. Creëer waarde voor een ander.

– Eigen stem: Jij bent uniek! Wees authentiek en transparant in al wat je doet.

– Dienen: Een expert dient anderen. Je wilt de wereld beter maken. Een expert wordt geboren als hij beslist het leven van anderen te verbeteren

 

In welk vakgebied wil jij de expert worden? Ik hoor het graag in het reactieveld onderaan.

Wil je deze blog delen op Facebook, LinkedIn of Twitter… zodat ook anderen hun weg vinden naar www.topverkopertips.be?

Mijn boek al gelezen? Doe het nu!

Volg mij op Twitter :

Take action!
Ine

,

No comments yet.

Geef een antwoord

Powered by WordPress. Designed by Woo Themes

Powered by WishList Member - Membership Software