4 gouden regels om die anderhalf miljoen euro omzet te halen!

In die zeven jaar dat ik bezig was met het opbouwen van een Belgische klantenkring had ik vier gouden regels waar ik nooit van afweek. Om een omzet van 1,5 miljoen euro op te bouwen kan je maar beter een  stappenplan volgen.

Vorige weken kon je al lezen welke stappen ik gevolgd heb om een bedrijf op te bouwen met een omzet van anderhalf miljoen euro.

Mocht je de vorige stappen gemist hebben dan kan je ze nu lezen.

Deel 1: Hoe je een bedrijf opbouwt met een omzet van 1,5 miljoen euro!

Deel 2: Hoe jij elke concurrent ver achter je laat!

Dit is het derde deel….

Succes! Ine

—————————

Hier zijn mijn 4 GOUDEN REGELS:

Gouden Regel Nummer 1:

Iedereen was even belangrijk voor mij. Je hoort mensen vaak zeggen dat je de kleine golden-ruleoffertes links moet laten liggen en je beter kan focussen op de grote vissen. Maar daar ben ik het dus niet mee eens. Ik had even veel interesse om een offerte met twintig toestellen binnen te halen als een offerte met maar eentje.

Ik belde elke offerte na. Iedereen verdient dezelfde service. Het gebeurde me vaak dat een kleine maar ´happy client´ me doorverwees naar een grotere klant. Als hij tevreden is zegt hij het door.

 

Gouden Regel Nummer 2:

Als je denkt dat je anderhalf miljoen euro bereikt door elke dag van nine-to-five te werken, dan kan je beter blijven dromen.

Je kan je dus maar beter voorbereiden . Een 38-uren week is verleden tijd. Als je een doel hebt en succes wilt boeken dan is dat gewoon wat je doet. Je werkt overuren. Zonder er bij na te denken. Zonder te lopen klagen. Je werkt de eerste jaren meer dan een ander maar achteraf pluk je er de vruchten van.

Ondernemers en verkopers hebben een passie die ze met de wereld willen delen. Het is wat je doet. Omdat je niet anders kan. Er is een hoger iets, ontastbaar, dat je drijft. Het is wat je gelukkig maakt.

 

 Gouden Regel Nummer 3:

Opvolging is van levensbelang bij het opbouwen van een succesvol bedrijf. Als je klanten wilt die blijvend met jou willen samenwerken moet je een systeem ontwikkelen.

Hier zijn mijn 6 manieren om aan opvolging te doen:

  • Bij het maken van een nieuwe afspraak stuurde ik altijd een vergaderverzoek. Heel makkelijk om achteraf je digitale agenda te raadplegen en te weten waar je die dag zit. Maar naast een digitale agenda maak ik nog altijd gebruik van een papieren 40/365 : take controlagenda. Hoever techniek de dag van vandaag ook staat… Een computer die crasht, een gsm die verdwijnt.. Je zal het maar meemaken.
  • Als een klant me vragen stelde waar ik geen antwoord op wist, kwam ik er ALTIJD op terug. Ik probeerde binnen de week met een duidelijk antwoord te komen.
  • Van elke afspraak maakte ik een bezoekverslag. Ik ben niet gezegend met een lang termijn geheugen. Het was voor mij dé oplossing om niets te moeten onthouden maar toch binnen de 2 seconden te weten te komen wat een klant in het verleden had aangekocht en wat we besproken hadden. Zo had ik voor elke klant een volledige historiek en wist ik wat er acht jaar geleden in een eerste gesprek verteld was.
  • Elk nieuw visitekaartje voerde ik digitaal in. Je bouwt al snel een netwerk uit met honderden interessante en waardevolle leads.
  • Mijn offertes moesten binnen de 48 uur buiten zijn. Dat was mijn standaard waar ik niet van wou afwijken.
  • Als ik een offerte had gestuurd plaatste ik een herinnering in mijn Outlook zodat ik de week nadien een melding kreeg om de offerte na te bellen.  Als de klant geen tijd had gehad om de offerte te bekijken vroeg ik wanneer het wel zou passen. De herinnering verschoof ik gewoon naar de datum die voor hem paste.

 

Gouden Regel Nummer 4:

Je kan alleen maar verkopen als klanten jou zien of horen. Als klanten jou in levende lijve zien is de conversie gewoon veel groter. Ik probeerde minimaal drie afspraken per dag te plannen. En 90% van de tijd lukte het me ook om de afspraken te groeperen per regio. Heb ik vandaag een afspraak aan de ene kant van België dan kwam het zelden voor dat ik diezelfde dag ook nog naar het andere uiteinde moest rijden.happy

Ik probeerde gewoon zo min mogelijk tijd te verliezen in de auto. Efficiënt bezoeken plannen is topprioriteit.

Mijn vraag voor jou… Welke tip heb jij voor ons om ´happy clients´ te maken? Ik hoor jouw reactie graag in het reactieveld onderaan dit artikel.

————————

Ken je mensen in je omgeving die baat kunnen hebben bij dit artikel? Deel het met al je:

    • Facebook-vrienden
    • Twitter-volgers
    • LinkedIn connecties
    • en bloglezers…

————————

Volg mij op Twitter :

Vind ons leuk op Facebook door op deze link te klikken.

View Ine Van Hofstraeten's profile on LinkedIn

, ,

4 Responses to 4 gouden regels om die anderhalf miljoen euro omzet te halen!

  1. Marcel Dassen juli 16, 2014 at 8:11 am #

    Hi Ine,

    Jouw consistente en congruente houding verklaart het succes van jouw bedrijf. Je bent er helemaal voor de klant en je maakt geen onderscheid tussen groot of klein en dat wekt vertrouwen en sympathie. De volmaakte chemie tussen product en salesmanager. Daar is geen speld tussen te krijgen. Dit is de basis voor een succesvolle relatie met klanten.

    • Ine juli 16, 2014 at 1:43 pm #

      Hoi Marcel,

      Dank je wel voor jouw reactie. Met jouw bedrijf ´Authenticiteit in Beeld´ coach jij Sales Managers tussen 25 en 35 om betere resultaten te halen in verkoops gesprekken. Ik kreeg net volgende vraag van een lezer/ Account Manager: ´Mijn voorstelling van ons bedrijf en diensten aan een prospect bij een afspraak duurt maximum 10 à 15 min., doe ik iets fout?´
      Wat zou jij hem kunnen adviseren vanuit jouw expertise?

      Groet, Ine

      • Marcel Dassen juli 16, 2014 at 5:35 pm #

        Hoi Ine,

        Bedankt dat jij mij om advies vraagt. De vraag van de Account Manager is net zo kort als zijn presentatie 😉 Dit verleidt om te reageren vanuit aannames.

        Ik zie nu wel al overeenkomsten. Hij vraagt aan jou een oplossing, maar wat is nu zijn echte probleem? Hij biedt een oplossing aan in de vorm van een presentatie, maar wat is nu het echte probleem van zijn klant?

        Je schrijft het zelf in je blogs dat je je verdiept van tevoren in de klant en je denkt met hem mee in alles waar hij tegenaan loopt. Deze zaken kunnen onmogelijk allemaal in een presentatie staan. Ieder bedrijf vraagt om maatwerk en een standaardpresentatie voldoet niet aan maatwerk, maar kan hoogstens prikkelen of inspireren.

        Het lijkt alsof er een oplossing wordt aangedragen en daarna zoekt men welk probleem men daarmee kan oplossen. Een hamer werkt prima om spijkers in te slaan, maar ga je spijkers aanbieden om een hamer te verkopen?

        Kortom, wat is nu het werkelijke probleem van de Account Manager? Volgens mij niet de presentatie die hij meeneemt, maar meer hoe hij zich presenteert

        • Ine juli 18, 2014 at 11:28 am #

          Chakib,

          Misschien kan jij Marcel even antwoorden.
          Heel veel tips in wat hij net vertelt…

Laat een antwoord achter aan Marcel Dassen Click here to cancel reply.

Powered by WordPress. Designed by Woo Themes