50 dingen die je zeker moet doen als je een klant wil verliezen!

Iedereen heeft het wel al eens meegemaakt…

Ondanks alle goede bedoelingen (of net niet) ben je een goede klant kwijtgespeeld. En misschien weet je direct de oorzaak waar je wat mee kan. Maar even goed kan het zijn dat je nachten je kop breekt zonder een duidelijke oorzaak te vinden.

lose a client

Dan komt dit lijstje misschien wel met antwoorden op  jouw vraag.

50 dingen die je zeker moet doen als je een klant wil verliezen!

Ik hoor graag waardoor jij al eens een klant bent verloren. Zo kunnen we allemaal van mekaar leren. Laat jouw reactie achter in het reactieveld onderaan!

——————-

1) Hem kwaad opbellen en zeggen dat hij gek is als hij jouw product/service misbruikt.
2) Hem uitschelden voor het rot van de straat als hij een fout maakt.struisvogel
3) Je kop in het zand steken en doen alsof je niets ziet als er iets fout loopt.
4) Negatief over hem spreken bij andere klanten.
5) Zeggen dat jij er niets aan kan doen als er iets fout gaat.
6) De concurrent zwart maken.
7) Jouw andere klanten meer laten betalen als jij verlies maakt.
8) Je klant nooit om zijn mening vragen.
9) Laten voelen dat hij een nummer is.
10) Laten merken dat je betere klanten hebt dan hem.

11) Producten aanbieden die hij niet echt nodig heeft, gewoon om omzet te maken.
12) Hard weglopen als je een product verkocht hebt.
13) Enkel verkopen en geen belang hechten aan dienst na verkoop.
14) Geen aandacht schenken aan service.
15) Je garantievoorwaarden niet naleven.
16) Een klacht niet serieus nemen.
17) Te laat komen op afspraken.
18) Te laat leveren.
19) Een bestelling als vanzelfsprekend nemen en hem niet bedanken.
20) Geen interesse tonen in persoonlijke zaken.

21) Dingen die je belooft niet nakomen.
22) Hem 3 weken laten wachten op een belangrijke vraag waarop je direct het ik-ben-niet-arrogant-jij-bent-gewoon-niet-interesantantwoord kan geven.
23) Geen contact houden.
24) Niet weten wat je product of service kan.
25) Zijn mening vragen maar er vervolgens niets mee doen.
26) Geen antwoord geven op vragen.
27) De arrogante verkoper uithangen.
28) Doen alsof je alles beter weet waardoor hij het gevoel krijgt dat hij dom is.
29) Belangrijke dingen niet vertellen.
30) Liegen en bedriegen.

31) Hem niet laten uitspreken omdat je zelf continu aan het woord wilt zijn.
32) Nooit iets cadeau geven.
33) Alleen maar over werk spreken.
34) Interessant willen zijn.
35) Geen interesse tonen in wat hij wilt.
36) Enkel korte termijn beslissingen nemen zonder te focussen op de lange termijn.
37) Snel geld willen verdienen.
38) Je klanten niet op de hoogte stellen van nieuwigheden.
39) Nooit deelnemen aan een beurs.
40) Geen budget willen vrijmaken voor reclame en marketing.

41) Hem geen respect geven.
42) Niet kunnen en willen luisteren naar wat hij te vertellen heeft.You-Are-Alone
43) Enkel focussen op omzet genereren.
44) Niet kunnen omgaan met een ‘nee’.
45) Kritiek persoonlijk nemen.
46) Je wilt dat alles rond jou draait en hebt geen aandacht voor de ander.
47) Denken dat elke klant hetzelfde is.
48) Geen aandacht hebben voor details.
49) Jouw klant het gevoel geven dat hij er alleen voor staat.
50) Onvoorbereid op een gesprek aankomen.

———————-

Waardoor ben jij al eens een klant kwijtgespeeld? Ik hoor het graag in het reactieveld onderaan.

Wil je deze tips doorsturen naar je:

  • Facebook-vrienden
  • Twitter-volgers
  • LinkedIn connecties
  • en bloglezers..

 

Mijn boek al gelezen? Doe het nu! Volg mij op Twitter :

Hou je ogen en oren open!
Ine

,

No comments yet.

Geef een reactie

Powered by WordPress. Designed by Woo Themes