10 dingen die je moet doen als je wilt dat je klant van jou koopt!

Vorige weken kon je al lezen welke stappen ik gevolgd heb om een bedrijf op te bouwen met een omzet van anderhalf miljoen euro.

Mocht je de vorige stappen gemist hebben dan kan je ze nu lezen.

Deel 1: Hoe je een bedrijf opbouwt met een omzet van 1,5 miljoen euro!

Deel 2: Hoe jij elke concurrent ver achter je laat!

Deel 3: 4 gouden regels om die anderhalf miljoen euro omzet te halen!

Deel 4: Laat jezelf zien!

Deel 5: Een onweerstaanbaar aanbod waarop geen enkele klant nee kan zeggen!

Hier is het zesde deel….

Succes! Ine

——————————–

10 dingen die je moet doen als je wilt dat je klant van jou koopt!

Er is een stappenplan dat je kan volgen om de kans op succes te Change your mindsetvergroten. Er zijn een aantal dingen die echt van levensbelang zijn als je wilt dat de klant jouw product of service koopt. Als je ze volgt maak je veel kans dat je jouw doel bereikt. Zondig je liever tegen deze basisregels? Ja, dan moet je het zelf weten…

Kom op tijd!

Dagen zonder file zijn zeldzaam de laatste jaren. Als je niet te laat wilt komen kan je maar beter op tijd vertrekken. Beter een half uur wachten voor de deur met een koffietje uit het tankstation dan met stress en over je toeren voor je klant te gaan zitten.

Ken je product

Ik ga nooit naar een klant als ik mijn product of dienst niet tot in detail ken. Ik wil weten wat het kan, hoe het werkt en wat de voor- en nadelen zijn. En ja, de klant komt altijd met vragen waar ook ik niet altijd een antwoord op weet. Maar ga nooit de baan op met een product waar je amper iets van weet.

Ken je klant

Weet wie je klant is. Google het bedrijf waar hij voor werkt. Wat maken ze, wie bedienen ze, wat leveren ze? Deze simpele voorbereiding vraagt vijf minuten van je tijd.

Stel vragen

Als jij keer op keer het uur vol lult dan denk ik dat je het niet helemaal snapt. Verkopen gaat niet om jou. Het gaat om een oplossing bieden voor het probleem van je klant. Hoe je dat doet? Door te vragen wat zijn probleem is natuurlijk!

Luisterhear

En als je vragen stelt dan is het maar zo makkelijk om ook echt geïnteresseerd te luisteren. Klanten vertellen je niet alles. Luisteren naar wat hij niet vertelt. Dat is de kunst…

Bied oplossingen

Als je zijn problemen en behoeften kent dan kijk je of jij een oplossing kan bieden. Neem de pijn weg en de klant zal voor jou kiezen.

FOCUS

Verkopers die heel hun cataloog voorstellen zonder ook maar een keer op te kijken? Nope, werkt niet. Je hoeft niet heel je cataloog voor te stellen. Enkel wat hij nodig heeft! Als je een voet binnen hebt kan je achteraf polsen of je hem nog ergens mee kan helpen.

Bezoekverslag

Ik kan niet alles onthouden en als ik jou vraag wat een klant jou drie jaar geleden verteld heeft dan durf ik wedden dat jij dat ook niet meer weet. Ik maak een verslag van elke meeting. En niet omdat het moet maar omdat het super handig is om er naar terug te grijpen als het nodig is.

Testen!free stuff

Om een klant te overtuigen neem je alle barrières weg. Geef een gratis demotoestel. Laat het uitproberen. Bouw vertrouwen op. Een product of dienst verkoopt vaak zichzelf…

Opvolging

Offerte gemaakt? Jouw werk is niet gedaan! Bel enkele dagen nadien op om te vragen of er nog vragen zijn. Of meeting gehad en vragen opgeschreven waar je geen antwoord op wist? Dan is het wel zo fijn om jouw klant een antwoord te geven!

————————

Mijn vraag voor jou… Met welk van de 10 bovenstaande punten heb jij problemen? Ik hoor jouw reactie graag in het reactieveld onderaan dit artikel.

————————

Ken je mensen in je omgeving die baat kunnen hebben bij dit artikel? Deel het met al je:

    • Facebook-vrienden
    • Twitter-volgers
    • LinkedIn connecties
    • en bloglezers…

————————

Volg mij op Twitter :

Vind ons leuk op Facebook door op deze link te klikken.

View Ine Van Hofstraeten's profile on LinkedIn

,

No comments yet.

Geef een reactie

Powered by WordPress. Designed by Woo Themes