Vorige weken kon je al lezen welke stappen ik gevolgd heb om een bedrijf op te bouwen met een omzet van anderhalf miljoen euro.
Mocht je de vorige stappen gemist hebben dan kan je ze nu lezen.
Deel 1: Hoe je een bedrijf opbouwt met een omzet van 1,5 miljoen euro!
Deel 2: Hoe jij elke concurrent ver achter je laat!
Deel 3: 4 gouden regels om die anderhalf miljoen euro omzet te halen!
Hier is het vijfde deel….
Succes! Ine
——————————–
En als ik je nu eens zeg dat het niet gratis is? Dat je moet betalen om mij uit te proberen? Ik weet dat je twijfelt en toch ga ik er geld voor vragen. Eigenlijk laat ik merken dat ik het helemaal niet zo belangrijk vind. Of je nu wel of niet met me in zee gaat. Het maakt me niet veel uit.
Maar ben jij een verkoper of ondernemer die echt vooruit wilt? Die te kampen krijgt met klanten die nee zeggen en nee blijven zeggen? Dan maak jij je misschien schuldig aan wat ik hierboven heb verteld.
Jouw dienst of product kost inderdaad geld maar als je de barrière om jou uit te proberen eens weg neemt of in elk geval zo klein mogelijk maakt?
En nee, er is niet veel verschil tussen een product of een dienst.
Ik heb jaren een product verkocht en als ik merkte dat een klant twijfelde, (wat ze bovendien altijd doen als ze jou niet kennen…) dan vroeg ik of ik een gratis demotoestel mocht geven. Dat mocht hij dan een of twee weken gratis uittesten. Hij moest er niets voor betalen. Na twee weken kwam ik terug om de resultaten te bespreken en in 90% van de gevallen mocht ik een offerte maken. Als ik geen toestel had gegeven dan was mijn slaagkans misschien 10% geweest…
Van mijn boek Topverkoper in 20 weken geef ik vier hoofdstukken gratis weg. In ruil voor hun email adres krijgen mijn lezers vier hoofdstukken in pdf toe gemaild. Ik maak de kans om nee te zeggen dus zo klein mogelijk. En er zijn er altijd wel die als resultaat het volledige boek kopen, online of in de boekenwinkel of die besluiten om zich in te schrijven voor een training.
Maar zelfs bij een dienst kan je dit doen. Ik hoor je al zeggen: “Ik kan dit toch niet gratis geven?”
En dan vraag ik jou: “Waarom niet?”
Momenteel werk ik deeltijds voor een dienstverlenend bedrijf. Wij doen o.a. het reinigen en testen van adembeschermings-maskers. Maar hoe kan je een nieuwe klant nu overtuigen? Wel, wij reinigen een aantal maskers helemaal gratis voor hem. Om hem te laten zien hoe we werken. En is hij niet tevreden, dan hebben we in ieder geval weer iets bij geleerd. Wat we kunnen verbeteren en aanpassen… En wat we dan ook doen!
Ook geef ik zelf Sales trainingen voor ondernemers. Maar als niemand je kent of weet wat je doet en hoe je werkt, dan is de kans dat ze voor jou gaan kiezen heel klein. Dus wat doe ik? Ik geef de cursus Sales Secrets helemaal gratis. En de cursus is specifiek gemaakt om een oplossing te bieden voor hun problemen.
Je wilt het vertrouwen van jouw nieuwe klant winnen. Je wilt zijn onzekerheid over jou, jouw product of dienst wegnemen. Maak de barrière om je uit te proberen dus zo klein mogelijk. En doe een onweerstaanbaar aanbod dat ze gewoon niet kunnen weigeren
Vertrouwen winnen doe je door vertrouwen op te bouwen. Door te laten zien waar jij voor staat…
————————
Mijn vraag voor jou… Op welke manier maak jij de stap om voor jou te kiezen kleiner? Ik hoor jouw reactie graag in het reactieveld onderaan dit artikel.
————————
Ken je mensen in je omgeving die baat kunnen hebben bij dit artikel? Deel het met al je:
- Facebook-vrienden
- Twitter-volgers
- LinkedIn connecties
- en bloglezers…
————————
Volg mij op Twitter :@topverkopertips volgen
Vind ons leuk op Facebook door op deze link te klikken.
No comments yet.