6 manieren om je omzet een boost te geven!

Op een punt beland dat je wenst dat het allemaal wat makkelijker zou mogen gaan? Je wilt omzet halen en liefst iets vlotter dan wat je tot nu toe gewend was? Tijd om je omzetcijfer een boost te geven? Maar alleen, geen idee hoe je dat voor mekaar kan krijgen?!

Hier zijn 6 manieren om op korte tijd (nog) meer te verkopen en je omzet een boost te geven!

 

1)      Stel nieuwe producten persoonlijk voor bij bestaande klantennew product

Niets zo makkelijk om bestaande klanten opnieuw te contacteren. Ze kennen jou al. Ze weten hoe je werkt. Ze werken al samen met jou.

Als je hen dus persoonlijk opbelt en vraagt om langs te komen om hen op de hoogte te brengen van een nieuwe service en/of product dan zeggen 9 op de 10 gewoon ja. Je hoeft er niet veel moeite voor te doen want hij weet wie je bent.

 

2)      Doe een inruilactie

Misschien werkt jouw bestaande klant wel al een tijdje met jouw product en heb je sinds kort een nieuwe versie beschikbaar. Dit is hét moment om hem een inruilactie voor te stellen. Geef hem korting op een nieuw toestel. Neem zijn toestel over en verkoop het desnoods nog verder aan een (nieuwe) klant die je op die manier gemakkelijk over de streep kan trekken. Altijd een win-win situatie en je hebt twee vliegen in één klap!

 

3)      Bied demotoestellen aan een uitzonderlijke, éénmalige korting

Als een nieuwe klant geen beslissing kan maken kan je hem misschien overtuigen door demotoestellen aan een bijzondere korting aan te bieden. Demotoestellen heb je gebruikt om voor te stellen aan nieuwe klanten. Ze zijn al enkele maanden oud en je doet ze voor een prijsje weg.
Jij neemt nieuwe demotoestellen en je maakt een andere nieuwe (of zelfs bestaande) klant gelukkig. En als jouw demovoorraad uitgeput is maar een klant toch een demotoestel wilt kopen… tja, use your imagination… bied dan een nieuw toestel aan een demoprijs. Je zegt toch geen nee tegen een klant die wilt kopen?! 🙂

 

4)      Vraag bestaande klanten om referenties

Je hebt alle bestaande klanten gecontacteerd en nieuwe producten voorgesteld. Je referentiehebt iedereen demotoestellen verkocht en inruilacties voorgesteld. Hoe kom je in godsnaam aan nieuwe namen?

Vraag het toch gewoon aan bestaande klanten! Vraag jouw klant die tevreden is wie jij nog kan helpen en wie er baat heeft bij wat jij te bieden hebt.
Als je 10 gelukkige klanten hebt, vraag je 10 nieuwe referenties! Aan de slag maar!

 

5)      Doe een mailing met nieuwe producten

Als je liever snel werkt en even geen tijd of zin hebt om bestaande klanten één voor één te contacteren doe dan een mailing met de nieuwste producten. Laat jouw bestaande klanten weten waar je mee bezig bent. Bied hen iets van waarde. Hou hen op de hoogte van wat er speelt en vermeld jouw inruilactie of demo-actie zeker in de mailing!

 

6)      Deel kennis 

Als je echt niet meer weet van welk hout pijlen maken, deel kennisbreng dan kennis over. Geef een opleiding aan bestaande klanten en maak hen bewust van de voor- en nadelen van jouw product. Als jouw klant twee jaar geleden bij jou gekocht heeft, dan is het tijd voor een opfrissing. Doe het gratis zodat ze geen ‘nee’ kunnen zeggen.

Ongetwijfeld zijn er nieuwe mensen bijgekomen die er twee jaar geleden niet bij waren. Deel je kennis! Waar je vol van bent, breng je met passie over. En als je er toch bent, heeft hij misschien een nieuwe behoefte waar net jij een oplossing voor hebt…

———————

Wat doe jij als je op een morgen opstaat en echt geen zin meer hebt in ‘verkopen’? Ik hoor het graag in het reactieveld onderaan.

Wil je deze tips doorsturen naar je:

  • Facebook-vrienden
  • Twitter-volgers
  • LinkedIn connecties
  • en bloglezers..

 

Mijn boek al gelezen? Doe het nu! Volg mij op Twitter :

everyone-has-talent-art-quote

Iedereen heeft een talent! Soms moet je gewoon wat harder zoeken! 🙂
Ine

, , ,

No comments yet.

Geef een reactie

Powered by WordPress. Designed by Woo Themes