24 lessen die ik heb geleerd van Jos Burgers tijdens de Masterclass van Gek op Gaten: DEEL 1


 

Jos Burgers is fenomenaal!

Op 21 maart werd ik persoonlijk uitgenodigd om één van Jos’ Masterclasses bij te wonen. Zelden heb ik iemand ontmoet die met zoveel humor en luchtigheid kan vertellen wat klanten écht willen. Aan de hand van heldere praktijkvoorbeelden liet hij me zien hoe belangrijk het is om je in je klant te verplaatsen. Hij gaf een andere dimensie aan het thema ‘klantgerichtheid’.

Dit zijn dé eerste 12 lessen die Jos me geleerd heeft. Ik zet ze hier voor jou op een rijtje. Je kan ze toepassen op elk aspect in jouw leven. Maak vrienden en goede relaties!

—————————————

12 lessen die ik heb geleerd van Jos Burgers tijdens de Masterclass van zijn bestseller ‘Gek op Gaten’:

1)      Verplaats je altijd in de ander!

 

2)      TIP voor schrijvers: Schrijf geen dik boek -> Jouw klant wil er snel doorheen zijn en op zo’n kort mogelijke tijd iets leren. Klanten lezen het liefst niet. Schrijf dunne boeken met waarde. Die verkopen en lezen als een trein.

 

3)      Brochures worden nooit gelezen maar je moet ze wel hebben.

 

4)      Wees vernieuwend! Power point is ‘old school’.

 

5)      Van ‘goed’ naar ‘beter’ doe je niet voor je klanten. Je vraagt hen NOOIT of zij het goed vinden dat jij verbetert en ontwikkelt. Je doet het gewoon en je doet het vooral voor JEZELF. Jouw omgeving wordt er automatisch beter van.

 

6)      13 voordelen die ‘fans’ jou brengen:

  • Een leuker leven
  • Plezier
  • Aandacht en bewondering
  • De sfeer in jouw organisatie verbetert
  • Je kan een hogere prijs vragen als je beter wordt. (Voor klanten die jou niet meer kunnen betalen kan je nog altijd iets speciaals doen maar blijf niet té goedkoop omdat enkelen het niet kunnen betalen)
  • Kosten dalen (Acquisitie kosten dalen – fouten dalen)
  • Fans brengen nieuwe waardevolle klanten
  • Jouw expertpositie verbetert
  • Jouw kennis verhoogt
  • Klanten brengen kennis en nieuwe ideeën in jouw organisatie
  • Imago en naamsbekendheid
  • Tevreden werknemers/collega’s blijven langer. Een tevreden werknemer moet je minder betalen. Als je hen waardeert komen ze niet om loonsverhoging vragen.
  • Je krijgt krediet. Als je iets fout doet, krijg je begrip.

 

7)      De meest succesvolle organisaties zijn zij die een doelgroep hebben. Zeg: “Ik ben er NIET voor iedereen.” Je moet durven kiezen in het leven. Jij moet kiezen om gekozen te worden. Kies voor wie je er NIET bent. Wat is jouw plek in het weiland?

 

8)     3 gevolgen als je jouw plek in het weiland kent:

  • Mensen snappen waarom ze bij jou moeten zijn
  • Ze onthouden het
  • Ze vertellen het door

 

9)      Als je alles bent voor iedereen ben je niets voor niemand.

 

10)   2 TIPS om te weten dat je verkeerd bezig bent:

  • Je krijgt steeds vragen van klanten waar je niet aan kan voldoen.
  • Je bent steeds bezig met prijsdruk, maakt veel offertes en krijgt veel prijsvragen  maar je ziet geen bestellingen.

 

11)   Dé beste manier om te weten of je goed bezig bent? Vraag het jouw klant persoonlijk. Stuur geen elektronische enquête! Vraag door en toon oprecht interesse.

 

12)   3 manieren om met verwachtingen van jouw klant om te gaan:

  • Je voldoet er niet aan waardoor mensen je afraden. TIP: Vraag naar de verwachtingen zodat je er aan kan voldoen!
  • Je voldoet er aan. TIP: Beloof nooit te veel!
  • Je overtreft verwachtingen door meer te doen dan ze verwachten.

———————————–

Welke van deze 12 lessen ga jij toepassen? Ik hoor het graag in het reactieveld onderaan.

Wil je deze blog delen op Facebook, LinkedIn of Twitter… zodat ook anderen hun weg vinden naar www.topverkopertips.be?

Mijn boek al gelezen? Doe het nu!

 

Volg mij op Twitter :

Leef één dag zonder te denken aan morgen!
Ine

, , ,

No comments yet.

Geef een reactie

Powered by WordPress. Designed by Woo Themes