Het perfecte product bestaat niet….


 

… dat ontwikkel je gaandeweg.

Onlangs kreeg ik volgende vraag:
“Ine, hoe voorkom je dat je eindeloos aan een product blijft schaven (het kan immers altijd beter) en je niet aan verkopen toekomt?”

Ik heb er maar één TIP voor en er zijn geen 10 stappen die je moet volgen.

Het perfecte product bestaat niet….

….dat ontwikkel je gaandeweg, als je bezig bent met verkopen.

Dus om een antwoord te geven op de vraag: “STOP & START!”

Stop met wachten tot het perfect is.
Start met aanbieden wat je op dat moment hebt.

Niets is perfect.

Wij, verkopers, ondernemers, mensen… We willen altijd dat iets perfect is. We zijn op zoek naar de perfecte partner, de perfecte relatie, het perfecte lichaam, het perfecte huis,…

Maar niets is ooit af. Niets is ooit perfect. Niets is ooit klaar. Er komt altijd een vervolg. Er moet altijd een vervolg komen. Anders loop je vast. Als er geen vervolg komt, blijf je stil staan. Als je niet verbetert of aanpast, ga je niet vooruit. Stilstaan is achteruitgaan!

Zolang we blijven focussen op het perfecte, missen we de kansen. Ze glippen aan onze neus voorbij. We missen de mooie momenten.

Zolang we blijven focussen op het perfecte product, sta je stil.
Je moet een product ontwikkelen dat jouw klant nodig heeft. Je moet het hem voorstellen en aanbieden en hem vragen wat hij denkt dat er beter kan.

En dan ontwikkel je samen, met zijn feedback, een beter product.

Je maakt het beter. Je past het aan zodat ook je volgende klanten er weer beter van worden.

Wacht niet tot iets klaar is, want niets is ooit klaar. Het kan altijd verbeterd worden.

  • Als je een boek schrijft zal je altijd een zin vinden die toch iets anders geformuleerd kan worden.
  • Als je een coachingssessie of een training geeft zal je achteraf zeggen, dat het ook anders kon.
  • Ga je een gesprek aan met een potentiële koper dan had je het achteraf waarschijnlijk altijd anders kunnen doen.

Hoe meer je nadenkt over het perfecte, hoe minder snel je er komt.

Ga aan de gang met wat je hebt. Jouw product biedt waarde aan jouw (toekomstige) klanten. Als je het niet aanbiedt, hou je iets achter. Je ontzegt iemand iets.

Stop met streven naar het perfecte! Verkoop wat je hebt en ontwikkel het gaande weg.

Verkopen, een product ontwikkelen, leven is een leerproces. Je zet vandaag een stap, morgen een volgende en zo ga je door.

Start met verkopen, geef ruimte aan ontwikkeling & start met leven!

 ——————————–

Wat is jouw reden om iets (nog) niet te doen? Ik hoor het graag in het reactieveld onderaan.

Wil je deze blog delen op Facebook, LinkedIn of Twitter… zodat ook anderen hun weg vinden naar www.topverkopertips.be?

Mijn boek al gelezen? Doe het nu!

Volg mij op Twitter :

Today is the day!
Ine

, ,

2 Responses to Het perfecte product bestaat niet….

  1. Sylvia van de Ven maart 12, 2013 at 11:06 am #

    Hey Ine, super bedankt! Zeer zinvol!!!

    • Ine maart 12, 2013 at 1:29 pm #

      Ik hoop dat je er wat aan hebt! 🙂

      Mocht je nog vragen hebben dan laat je het maar weten!

      Heel veel succes!
      Ine

Geef een reactie

Powered by WordPress. Designed by Woo Themes