24 lessen die ik heb geleerd van Jos Burgers tijdens de Masterclass van Gek op Gaten: DEEL 2


 

Twee weken geleden kreeg je de eerste 12 lessen die ik heb geleerd tijdens de Masterclass van Jos Burgers. Hier heb je de andere 12 lessen.

Je kan ze toepassen op elk aspect in jouw leven!
Maak vrienden en goede relaties! Succes verzekerd!

———————————–

 

13)   Als je een hele week hebt gewerkt moet je minimaal 1 fan bij hebben. TIP: Bel elke dag 3 klanten op om te vragen of ze tevreden zijn.

 

14)   Doe meer voor bestaande klanten. Geef iets extra. Laat hen voelen dat je aan hen denkt. Doe wat ze niet verwachten.

 

15)   Als een klant vertrekt mag je nooit zeggen dat hij een fout maakt. Toon begrip en laat de deur op een kier. Als hij niet tevreden is, geef je hem zo de kans om terug te komen.

 

16)   Een levenswet: Als je gelooft in wat je doet, werkt het. Als je het niet gelooft, werkt het niet.

 

17)   Wet van hond SNUF: Alles wat je geeft, krijgt je ooit terug! Een hond is altijd blij als je thuis komt. Als je blij bent als je mensen ziet geven ze jou hun aandacht terug.

 

18)   Het verschil tussen boren en gaten.

  • Een boor is jouw product of dienst. Het is een oplossing.
  • Een gat is de behoefte van de klant

-> TIP: Begin niet over jouw boren als je het gat nog niet kent.

-> Voorbeeld: Waarom gaan mensen naar de kapper? Standaard antwoord: om hun haar te laten knippen. Juiste antwoord: Ze willen er meer zelfvertrouwen halen.

  • Knippen = een boor
  • Zelfvertrouwen = hét gat!

 

19)   Geef geen antwoord op vragen van de klant. Achterhaal de vraag achter de vraag. Klant komt met ‘boren’ vragen maar jij wilt de ‘gaten’ weten. TIP: Lever jouw klant NIET wat hij vraagt maar wat hij nodig heeft!

 

20)   Zeg nooit ‘nee’ op de vraag van een klant maar vervang het door ‘nee, maar…’ Op die manier dwing je jezelf om te denken aan wat wel kan.

 

21)   Verkopen is makkelijker als je de klant helpt. Als je nabelt voor een offerte moet je iets te melden hebben. Het is niet de bedoeling om iemand van zijn werk te houden. Verduidelijk wat in de offerte staat. Door te helpen en te adviseren, verkoop je.

 

22)   Werk met mensen die de verantwoordelijkheid willen en kunnen nemen. Werk niet met mensen die het enkel voor de centen doen.

 

23)   Kijk naar iemands gedrag, niet naar wat hij zegt. Actions speak louder than words!

 

24)   Een ABC’tje om met klanten om te gaan

  • Aandacht -> Wees geïnteresseerd, niet interessant. Aandacht doet wonderen.
  • Begrip -> Laat blijken dat je het heel vervelend vindt als er iets fout gaat.
  • Complimenten -> Geef een compliment en zeker als het fout gaat. Wat fijn dat je me direct belt als je een probleem hebt.

 

———————————–

En nog eentje van mij om het rijtje af te sluiten:

25) Het is beter om te zeggen “Damn, wat heb ik nu gedaan, dat was een verkeerde keuze…!” dan je op je 70ste te moeten afvragen… ‘Wat als…. ik dit of dat had gedaan… hoe zou mijn leven er dan nu uitgezien hebben?!”

 

———————————–

 

Welke van deze lessen ga jij toepassen? Ik hoor het graag in het reactieveld onderaan.

Wil je deze blog delen op Facebook, LinkedIn of Twitter… zodat ook anderen hun weg vinden naar www.topverkopertips.be?

Mijn boek al gelezen? Doe het nu!

 

Volg mij op Twitter :

Never, never regret!
Ine

, , ,

No comments yet.

Geef een antwoord

Powered by WordPress. Designed by Woo Themes

Powered by WishList Member - Membership Software