Met de SELL®- methode wordt elke relatie succesvol!

 

Twee jaar geleden heb ik de SELL®-methode ontwikkeld. Een relatie wordt pas een succes als je steunt op elk van de vier pijlers waaruit de SELL®-methode bestaat. Mis je er één dan zal het bloed, zweet en tranen kosten om de relatie tot een goed einde te brengen. En als building20relationshipsik elke relatie bedoel, bedoel ik ook elke relatie.

De SELL®-methode  is voor iedereen. Voor verkopers en ondernemers die klanten willen winnen, voor koppels, werknemers en werkgevers, leerkrachten en studenten, kinderen en ouders, een eerste sollicitatie, een carrière switch, om jouw droomvrouw of droomman voor jou te winnen en zelfs voor Nederlanders die in België willen verkopen.

 

Waar staat de SELL®-methode voor?

S(earch for your client needs)

E(arn credibility)

L(ove your client)

L(ove your product)

 

SEARCH FOR YOUR CLIENT NEEDS

Als jij wilt weten wat jouw partner nodig heeft kom je dat het beste te weten door het te vragen. Aandachtig zijn en luisteren is het begin van alle wijsheid. Stel duidelijke vragen. Je wilt weten wat de ander nodig heeft. Jij bent een brug tussen hem en zijn doelen. tell me what you needStel duidelijke vragen zodat je geen misverstanden en valse verwachtingen creëert. Als ‘partner van’ wil je de ander altijd helpen om doelen, dromen en wensen te bereiken.

Een relatie waarin je alleen maar vraagt en niets geeft is geen relatie. Een evenwichtige relatie is altijd tweerichtingsverkeer. Waarom zou je in een relatie blijven (of hem nota bene zelfs maar aangaan) als het alleen maar van één kant moet komen?

Als je wilt scoren moet je stoppen met focussen op jezelf. Focus op de ander. Wat wil hij? Wat kan jij bijdragen? Wat kan jij voor hem betekenen? Stop met praten over jezelf.

Wat jij wilt is niet belangrijk

Iedereen praat graag over zichzelf. Maar als je wil dat mensen met je praten, bij jou willen zijn en met jou willen samenwerken, dan moet je daarmee stoppen. Praat met hem over hem. Stel hem vragen en zoek naar wat hij nodig heeft, zodat jij hem van doelgericht advies kan voorzien.

Zoek naar wat hij nodig heeft en niet naar wat jij nodig hebt, want dat weet je al. Jij wilt omzet vergaren, een nieuwe klant winnen, belangrijk zijn en gehoord worden. Zet je ego opzij en laat dat van je klant spreken. Hij is het allerbelangrijkste.

 

EARN CREDIBILITY

GELOOF-WAARDIG

Mensen moeten je geloven en dat kan alleen maar als je het waard bent, oprecht bent en eerlijk bent. Geloof-waardigheid moet je verdienen. Je bent het pas waard als je zelf I believe in yougelooft dat je het waard bent. Het werkt dus in twee richtingen. Als je in jezelf gelooft, kunnen ook anderen in jou geloven. Als je niet in jezelf en je product gelooft, hoe verwacht je dan dat je anderen kan overtuigen het wel te doen?

Je bent het waard

Als je denkt dat je beter bent dan die ander, of dat je de eindstreep al bereikt hebt, dan heb je het mis. Je moet het verdienen en als je iets wilt verdienen, zal je je beste beentje moeten voorzetten, niet alleen vandaag maar elke dag opnieuw en opnieuw. Give first and keep giving!

Je moet het verdienen

Don’t ever take something for granted. Niets of niemand behoort jou toe, je moet er altijd voor vechten. Als je iemand voor jou wil winnen, dan gaat dat niet zomaar. Als je denkt dat je iets voor niets krijgt, dan ben je verkeerd.

Doe meer dan een ander

De mooiste vrouw kiest niet voor jou omdat jouw naam haar bevalt. Als je iets wilt, dan moet je ervoor gaan en alles in de strijd werpen om het te krijgen. Dan moet je meer doen dan wat een ander zou doen, verder gaan dan iemand ooit is gegaan, maar altijd met respect en integriteit.

LOVE YOUR CLIENT

Vind minstens één overeenkomst

Je zult geen moeite voor je klant of partner doen als je hem verafschuwt. Probeer een gemeenschappelijk punt te vinden waardoor jullie op dezelfde lijn zitten. Je herinnert je ongetwijfeld nog die eerste keer dat je smoorverliefd was. Je deed er alles voor en wou alleen nog maar samen zijn. Je zou je leven geven voor één woord, één lach, een omhelzing en die ene kus. Als iemand verliefd is op jou, kan je niet onverschillig blijven. Het doet iets met jou. Wat een ander uitstraalt, voel je zelf. En als jij ‘verliefd’ wordt op je klant, kan het niet anders dan dat hij dat ook voelt.

Mensen zijn op zoek naar win-winsituaties

Als je je klant niet kan uitstaan, zal je dit uitstralen. Je gaat een lange termijnrelatie aan. Als je enkel denkt aan korte termijn, zal je succes ook van korte duur zijn. Mensen zijn op zoek naar win-winsituaties en naar een betrouwbare partner. Als hij jou niet vertrouwt, dan verkoop je de eerste keer misschien iets omdat hij niet anders kan, maar als er een andere verkoper binnenkomt die sympathieker is en hetzelfde biedt, dan ben je hem kwijt. En dat gaat net zo met al je andere relaties. Je partner blijft bij jou tot er een ander passeert die betrouwbaarder is, meer doet, verder gaat en haar het allerbelangrijkste vindt.

 

LOVE YOUR PRODUCT

Als verkoper is jouw product, de service of het tastbare product dat je verkoopt. Maar daarnaast is er iets dat je zeker niet mag vergeten. In elke relatie, of je nu werknemer bent, werkgever, partner van, kind of ouder. Jouw product ben jij zelf! Hoe wil je dat die awesomeander van jou houdt en met jou in zee wil gaan als jij niet van jezelf houdt. Houden van jezelf, makkelijk? Nee, verre van, maar als je het niet probeert, kom je nergens. Vind je het moeilijk om in de spiegel te kijken en te zeggen: “Ik hou van jou!”, dan is er werk aan de winkel! Als jij niet van jezelf houdt, waarom zou ik dat dan moeten doen?

Als jij een product verkoopt waar je niet achter staat hoe wil je mij dan overhalen om het te kopen. Als jij niet van je product houdt hoe wil je er dan met passie over kunnen vertellen? Ik koop van jou omdat je me het gevoel geeft dat er niets beters bestaat. Ik wil bij jou zijn omdat je me al de andere potentiële kandidaten doet vergeten. Waarom? Omdat ik de passie in je ogen zie. Omdat jij passioneel spreekt over wat je drijft. Een topverkoper staat voor tweehonderd procent achter zijn product.

Elke relatie wordt succesvol als je op de behoeften van de ander focust, jij geloofwaardigheid uitstraalt en met oplossingen komt voor problemen. Elke relatie wordt succesvol als jij de ander op de eerste plaats zet en uitstraalt dat je graag bij hem bent. And last but not least, sta voor tweehonderd procent achter jouw product en hou van jezelf. Er is maar één jij!

—————————

Wil je meer leren over de SELL®-methode en te weten komen hoe je jouw relaties kunt verbeteren? Download dan hier het volledige E-boek: “Toprelaties in no-time met de SELL®-methode!”

En voordat je gaat…niet vergeten: Schrijf je comment in het commentaarveld hieronder. Ik ben benieuwd naar je antwoord op de vraag: Wat is het meest belangrijke dat JIJ moet veranderen in de manier waarop je omgaat met jouw relaties?

Maak met jouw comment kans op een GRATIS exemplaar van “Topverkoper in 20 weken!”

PS. DEEL dit artikel aub met jouw netwerk, door op de Tweet, Like, Share of Google+ knoppen onderaan het artikel te klikken, zodat ook de mensen in jouw netwerk ervan kunnen profiteren.

———————————

Mijn boek “Topverkoper in 20 weken!” ligt vanaf 15 november in de boekhandel…

                  &              Ik zoek ambassadeurs!

De eerste 10 lezers die een review plaatsen op bol.com krijgen een gratis boek toegestuurd!

Je hoeft het boek zelf niet te kopen want ik stuur de eerste vier hoofdstukken vandaag nog GRATIS naar je toe…

Inschrijven en jouw emailadres achterlaten kan via:
https://topverkopertips.be/boek-topverkoper-in-20-weken/

Plaatsen review via:
http://www.bol.com/nl/p/topverkoper-in-20-weken/9200000018268025/

Van zodra jouw review geplaatst wordt krijg jij een gratis boek opgestuurd. Wel even jouw adres en naam mailen naar: info@topverkopertips.be.

———————————

Volg mij op Twitter :

Vind ons leuk op Facebook door op deze link te klikken.

View Ine Van Hofstraeten's profile on LinkedIn

Make a success!

Ine

,

No comments yet.

Geef een reactie

Powered by WordPress. Designed by Woo Themes