LOVE YOUR PRODUCT

Wat doe je als je een product moet verkopen waar je niet volledig achter staat?

1) Focus op wat er goed is

Zoek tot je het gevonden hebt. Er moet altijd iets zijn dat goed is. Wat doet jouw product of dienst? Maakt het jouw klant zijn leven beter en op welke manier dan wel? Dat op zich is al een argument. Als je iets verkoopt waar je totaal niet achter staat mag je nog zo je best doen, het zal je niet lukken. Je kan pas iets verkopen als jij ervan overtuigd bent dat het een meerwaarde biedt. Als jij het zelf niks vindt hoe wil jij jouw klant dan overtuigen? Je moet erachter staan en hoe meer jij erachter staat hoe makkelijker het wordt jouw klant enthousiast te krijgen. Dat is stap één: zoek tot je iets gevonden hebt dat voor jou ‘positief’ is.

2) Maak het beter

Er zullen altijd punten zijn waarop je niet het maximum scoort. Dan kan je twee dingen doen. Of je blijft zitten waar je zit en je doet er niets mee. Je gaat onverstoord verder en doet alsof ze er niet zijn. Of je pakt ‘het probleem’ aan. Je praat erover met een collega of met je baas als je zelf niet bevoegd bent om het te veranderen. Als jij weet wat er nodig is om het beter te maken, dan moet jij ervoor zorgen dat het beter wordt door aan te kloppen bij de mensen die er iets aan kunnen veranderen en verbeteren. Alles kan altijd beter. Als jij achter je product staat gaat het verkopen gewoon zoveel gemakkelijker.

3) Wat vindt jouw klant er goed aan?

Soms is het moeilijk. Je zit vast en weet totaal niet welke richting je op moet kijken. Je hebt een product en het enige wat ze je verteld hebben is:  “Verkoop het maar”. Daar zit je dan. Je bent niet overtuigd maar weet niet hoe je dat wel kan worden. Dan is er maar één oplossing, ga naar een potentiële klant en vertel het hem: dit is mijn product. Wat vind jij er goed aan en wat zou er beter kunnen. Klanten vinden het geweldig als je ze om raad vraagt. Er zijn maar weinig ondernemers en verkopers die dat durven doen. Als jij het niet weet vraag het dan aan je klant. Ze staan te springen om jou die informatie te geven.

4) Stop ermee en zoek iets anders

En dan is er nog altijd de mogelijkheid dat je in een bedrijf zit, met een product en dat je klant het jou wel wilt vertellen maar vervolgens ga je naar het management en die gooit de deur voor je neus dicht. `Geen ruimte voor aanpassingen en verbeteringen,` is hun antwoord. Wat doe je dan? Jij wilt wel, je klant wil je helpen maar daar stopt het. Of je bent ondernemer en je wilt iets veranderen maar het product is wat het is en de fabriek wilt niet mee. Als je het niet kan veranderen kan je twee dingen doen. Of je blijft doorgaan en je maakt jezelf ongelukkig of je gaat een andere uitdaging aan. Blijf nooit ergens zitten waar jij niet gelukkig van wordt. Als jij niet gelukkig bent, jouw klanten ook niet. En daar moet het bij verkopen altijd om draaien: `Happy People`.

Wat doe jij als je niet volledig achter jouw product staat? Ik hoor het graag. Plaats je reactie in het commentaarveld onderaan.

Deel deze informatie op Facebook, LinkedIn of Twitter.. als je dit artikel inspirerend vond zodat ook anderen er hun voordeel mee kunnen doen.

Op jouw succes!

Ine

, ,

No comments yet.

Geef een reactie

Powered by WordPress. Designed by Woo Themes