Tijd voor verandering!

EEN NIEUW JAAR VRAAGT EEN NIEUWE AANPAK!

Al 15 maanden geeft Topverkopertips tweewekelijks advies en tips aan beginnende verkopers en ondernemers. Vanaf november 2013 ligt ook mijn eerste boek, Topverkoper in 20 weken! in de winkel.

Wat ik geleerd heb in de afgelopen maanden is dat gebrek aan focus niets oplevert. Zeggen dat je iedereen wilt helpen, leidt tot uiteindelijk helemaal niemand helpen. Zeggen dat je heel de wereld wilt bereiken, leidt tot op het einde van de rit helemaal niemand bereiken.

En daarom sla ik een nieuwe richting in. Als verkoper en ondernemer moet je starten met het definiëren van jouw ideale doelgroep. Wie heeft er nood aan wat jij te bieden hebt? Als je jezelf die vraag niet stelt, kom je (na 15 maanden) tot de conclusie dat je wel een waardevol product of dienst hebt maar dat je niemand echt bereikt.

Vertel bewust en duidelijk wie je wilt helpen zodat jouw doelgroep jou kan vinden. En nog beter, zodat jij hen kan vinden.

Probeer maar eens heel de wereld te bereiken. Best lastig… en ik kan het weten.

———————-

Ik ben Ine Van Hofstraeten (31 jaar). Na mijn studies van Industrieel Ingenieur & 8427ine uitsnede (2)Industrieel Management ben ik met nul ervaring in het Sales vak gestapt. Ik ben niet gemaakt om van negen tot vijf orders op te volgen. Ik wil creëren, ondernemen, zelfstandig en vrij mijn agenda inplannen, inspireren, adviseren en mensen iets bijleren. Ik hou van het contact met mensen. Ik hou van de afwisseling. De ene dag mails en telefoons beantwoorden, de andere dag een verkoopsgesprek voeren waarin ik adviseer en de volgende dag een training geven en mensen iets bijleren. Ik hou van creatief bezig zijn, van schrijven, raken, luisteren naar wat een ander drijft…

Toen ik 7 jaar geleden in het Sales vak stapte wist ik niets. Ik liep grandioos tegen nee’s aan. Ik haatte prospectie en ik wist niet hoe ik een afspraak met een nieuwe klant kon vast krijgen. Ik ging dood als ik voor een groep een presentatie moest geven. Ik was echt slecht in wat ik deed. Er was maar één uitweg, mezelf versterken en verbeteren. Dus schreef ik me in voor een eerste sales cursus. De eerste uit een reeks van velen. Na de sales cursussen volgden de persoonlijke ontwikkelingscursussen. Want goed worden in Sales kan alleen maar als je Persoonlijk sterk(er) bent. De buitenwereld is een weerspiegeling van wat er vanbinnen gebeurt.

Op zeven jaar tijd bouwde ik onze Belgische vestiging vanaf nul uit tot een business met zeven personen en twee miljoen euro.

Dit was mijn verhaal…

———————-

Maar nu… Waar ik jou mee kan helpen?

Met dit tweewekelijks blog wil ik vrouwelijke ondernemers & verkopers ondersteunen. Ben jij een vrouw, ondernemer en/of verkoper en loop je tegen volgende dingen aan? Dan weet ik dat ik jou kan helpen. Want ik heb in jouw schoenen gestaan…

(Voor alle mannen die dit lezen… Jullie zijn uiteraard ook heel welkom! :-))

Ik kan jou antwoord geven op volgende vragen!

  • Wie heeft er nood aan wat ik te bieden heb?
  • Hoe verkoop ik mijn product/ dienst?
  • Hoe word ik een topverkoper?
  • Hoe geef ik een top-presentatie?
  • Hoe zorg ik ervoor dat mijn klant mij kiest?
  • Hoe vind ik mijn passie?
  • Hoe kan ik voor mijn passie gaan?
  • Hoe schrijf ik mijn boek om de wereld te laten weten dat ik er ben (non-fictie)?
  • Hoe promoot ik mijn boek?
  • Hoe kan ik mijn omzet verhogen?
  • Hoe ga ik om met afwijzing?
  • Hoe word ik de expert in mijn vakgebied?
  • Hoe ga ik om met lastige klanten?
  • Hoe verkoop ik mezelf?
  • ….

 ———————-

Het doel van dit blog is jou, vrouw & startende verkoper/ beginnende ondernemer met mijn expertise, te ondersteunen en te helpen op weg naar jouw doelen. Topverkopertips wil een bron van informatie zijn waar je keer op keer naar kan terugkomen als je even vast zit. Maar om dat te doen heb ik jouw hulp nodig!

Wat wil jij leren/oplossen/ bereiken? Waar loop jij als beginnende verkoper/ondernemer tegenaan? Naar welk advies, antwoord, oplossing ben jij op zoek die ik met mijn expertise kan oplossen?

Je hoeft helemaal niets te doen! Ik doe voor jou de research en kom met de beste informatie die je nergens anders vindt. Dus laat mij weten waar jij naar op zoek bent.

Met deze website wil ik een community creëren waar we van gedachten kunnen wisselen. Ben jij het niet eens met iets wat gezegd wordt laat het dan weten. Ik waardeer het als jij de tijd neemt om deel te nemen aan de conversatie.

Ik wil je alvast bedanken voor het delen van je expertise, je mening, je passie en je bereidheid om het verschil te maken.

Voor mij als blogger, zijn de comments en het gesprek dat we voeren de meest kostbare zaken aan het bloggen. Ik vind het een enorme eer dat ik mijn kennis en ervaring met jou mag delen.

En dus… vraag ik me af… waarover wil jij dat we het de komende maanden hebben? Plaats jouw onderwerpen (zakelijke, financiële of persoonlijk succes) waarover jij het liefst wilt leren in het reactieveld onderaan dit artikel.

Aarzel niet om een onderwerp te noemen, dat anderen ook hebben genoemd, plaats het gewoon in je comment. Zo kan ik zien welke van de onderwerpen ‘hot’ is.

————————

Hier een lijst van de blogs uit het verleden. Neem zeker een kijkje en laat even weten wat je ervan vindt.

Love your product

Wat houdt jou tegen om een topverkoper te worden?

De 15 kwaliteiten van een topverkoper

Hoe gebruik je jouw lichaam in een gesprek?

3 TIPS om elke klant voor jou te winnen

3 TIPS om jouw presentatie onvergetelijk te maken

Onthoud een levensles: Een klant koopt jou!

5 TIPS om jouw ideale doelgroep te vinden

3 BEHOEFTEN die elke klant heeft en waardoor jij gekozen wordt

2 OPLOSSINGEN als je zelf geen oplossing hebt voor zijn probleem

Staan of zitten; een wereld van verschil

Wat doe je als je niet gescoord hebt?

Waarom doe jij wat je doet?

– Salestip als het allemaal even niet loopt!

– 3 Redenen waarom mensen stoppen met bij jou te kopen.

– Dé manier om ook dit jaar moeiteloos jouw omzet te halen!

5 redenen waarom teams falen en wat jij eraan kan doen!

10 Dingen die elke klant wil dat jij weet!

– 8 Manieren om een misser positief te bekijken!

– Hoe moet je jezelf verkopen?

– 3 redenen waarom jij een team moet hebben!

– Met de SELL®- methode wordt elke relatie succesvol!

– 30 dingen waar je echt mee moet stoppen!

– 6 Technieken om met lastige klanten om te gaan

– Weet jij wie er voor je zit?

– 6 manieren om je omzet een boost te geven!

– 50 dingen die je zeker moet doen als je een klant wil verliezen!

– Wat doe je als de behoeften van jouw klant veranderen?

– Wat doe je als je klant niet weet wat hij wil?

Hou je vraag kort en algemeen. Goede voorbeelden van vragen zijn:

  • Hoe hou je focus als dingen fout gaan?
  • Hoe zorg ik ervoor dat de klant mij kiest?
  • Wat was je grootste zakelijke fout en wat heb je ervan geleerd?
  • Als je alles over moest doen, hoe zou je dan beginnen?
  • Wat te doen als ik geen oplossing heb voor zijn probleem?
  • Hoe geef ik een top-presentatie?

————————

Dat is het. Jij vraagt. Ik antwoord. Ik ben benieuwd naar je input.

NIETS voor niets. JIJ krijgt een CADEAU!

 

!!!!!!GRATIS E-BOOK!!!!!! Als je een comment plaatst krijg je mijn E-boek, “Topverkoper in NO-TIME met de SELL®methode” GRATIS toegestuurd via mail.

 

En stuur dit artikel ook door naar je:

– Facebook-vrienden
– Twitter-volgers
– LinkedIn connecties
– en bloglezers..

————————

Mijn boek “Topverkoper in 20 weken!” ligt vanaf 15 november 2013 in de boekhandel…

3D-Cover

Je kan de eerste vier hoofdstukken vandaag GRATIS lezen…

Schrijf je in via:
http://topverkopertips.be/boek-topverkoper-in-20-weken/

———————————

Volg mij op Twitter :

Vind ons leuk op Facebook door op deze link te klikken.


View Ine Van Hofstraeten's profile on LinkedIn

—————————-

Dank je wel voor jouw hulp. Ik kijk er naar uit om jouw vragen te beantwoorden. Inspirerende Groet, Ine Van Hofstraeten


,

8 Responses to Tijd voor verandering!

  1. Tim januari 14, 2014 at 7:10 am #

    Hoe kan je rendabel netwerken?

    • Ine januari 14, 2014 at 12:14 pm #

      Dank je wel voor jouw comment, Tim.
      Jouw vraag wordt hier een van de weken behandeld.
      Hou de website zeker in de gaten.
      groet, Ine

  2. Judith januari 22, 2014 at 4:00 pm #

    Hoi Ine,

    Hoe kun je het beste gebruik maken van alle Social Networks?

    • Ine januari 22, 2014 at 5:31 pm #

      Hoi Judith, enorm goede vraag. En ik heb daar inderdaad nog helemaal niets over geschreven.
      Komt eraan! 🙂
      Hou de website de komende tijd zeker in de gaten.

  3. loura januari 22, 2014 at 4:13 pm #

    Top blog.
    Ik vind de vraag die je hier boven stelde als voorbeeld wel erg mooi.

    Hoe zorg ik dat de klant voor mij kiest?

    Thanks

  4. Simone Swinkels januari 22, 2014 at 4:44 pm #

    Ik wil te veel doen en heb er te weinig tijd voor. Hoe krijg ik dat allemaal voor elkaar? Waar haal ik de tijd vandaan???

Geef een antwoord

Powered by WordPress. Designed by Woo Themes

Powered by WishList Member - Membership Software